25 Ogos 2009

~Puasa ke3 dan ke4~

Puasa ke3...

Huarghhh...tak bangun sahur..aku tgk jam dah kol6.10.mmg hampeh.tapi alhamdulillah aku dapat puasa juga.bangun tido kol10.Aku tgk laptop aku ni skrin dia mcm kabur.aku igt mata aku yang kabur.aku gi cuci muka dan aku datang balik kat laptop aku ni.sah!!! mmg kabur.kuang ajar betul la.laptop ni baru 3bulan aku beli..dah prob mcm ni.kalau hutang lain citer la.aku pulang balik jer.ni aku beli cash..hampir 3k.tak boleh jadi ni.aku terus call si dot2 ni n citer pasal laptop aku ni.pukul2 petang dia amik aku n terus gi servis center laptop ni kat TAMAN JOHOR JAYA.ada la minah india yang keje kat servis center ni,dia ckp keluaran terbaru mmg bnyk prob.aku tengok la kat ctu.perghhh..mmg bnyk laptop model mcm aku tu rosak..semua tak sampai setahun pakai.hurmm..kecewa betul la.dia ckp dalam masa 10hari baru siap..adoi!!!! bosan la aku 10hari ni.tapi dot2 ni ckp dia leh bagi aku lagi 1 laptop..huarghh..best nye..x der la bosan sangat.dia cakap malam esok la dia bagi.ermm tak per la..1 hari je lagi.balik dari johor jaya aku ngan dia tak terus balik umah,tp ronda2 kat bandar jb sampai ke kulai.aku tgk jam dah kol5.aku ajak dot2 balik sbb aku dapat rasa mak aku mcm tak masak untuk buka puasa.sebelum balik tu aku singgah la bazar kat bandar baru uda.mcm2 juadah ada.tapi masyaallah...mahal nye tuhan je la yang tau.aku beli la kek gula hangus..ala sepotong kecik je.rm1.50.terbeliak mata aku kejap.tapi aku amik sepotong je la.kuih lapis 2potong rm1.00.mahal nyeeee.ayam percik 1 rm2.00 ok lagi la..aku beli la 3.kuih ckit2..ngan makanan ckit2 dah rm30.00 semua.nak makan punya pasal..bedal aje la.sampai umah kol5.45.mak aku cakap ika nak dtg (bakal kakak ipar) ngan abg aku nak dtg,tp mak tak masak ape lagi.adoi...dengan sepantas kilat aku terus masak.aku masak kari daging,ikan caru bakar ngan wat air asam untuk cicah ikan bakar ni.kol6 abg aku dah sampai ngan bakal bini dia tu..huhuhu..diorg pon beli kuih2..bnyk jugak la..perghhh aku tgk bertambun makanan atas meja dapur tu.hahahaha..ala nanti boleh setel semua tu.busan nye tak ada laptop.aku habis kan masa tgk cd citer ICE AGE3.klako betul la.mau pecah perut aku ketawa tgk cite tu..habis tgk citer tu.aku pun zzzzzzzz...hehe




Puasa ke4...

sahur..sahur...jam dah kol4 ni.aku kejut mak aku ajak sahur sama.adik2 aku semua malas sahur.aku ngan mak aku je..biasa lepas sahur aku ngadap laptop.tapi laptop tak ada,aku terus tido.aku bangun kol10 pagi..hehehe..tak ada benda nak buat lak,pas mandi aku baca novel.nove ni dah lebih 10kali aku baca tak muak2.erm..bosan pulak baca novel,aku guling sana..guling sini..sampai la tertido.bila aku tertido,cepat2 aku bangun.takut makruh lak puasa aku ni.ngah dalam keadaan mamai tu,aku mcm terdengar lagu raya.sape pulak ni buka lagu raya.baru puasa ke4.aku kuar kat ruang tamu,abg aku daaa..erm tak keje ke dia hari ni.dia hentam main lagu raya lak.aku pun join sekali la dengar lagu raya ni sambil main2 ngan anak sedara aku ni.lama2 aku dengar lagu ni..tiba2 hati aku terasa sedih dan sayu..terbayang kat ayah.sedih nye ya allah.aku tahan jangan sampai nangis.abg aku mcm tau2 jer aku ngah sedih2..cepat dia tukar ke cite lain.dia buka la citer stuart little..hampeh!!! tp aku mmg suka citer tu.mak aku ngah masak.. mak aku kalau masak mmg jenis simple2.dia goreng ikan selar,ikan masin,wat sayur tumis,tumbuk sambal belacan.tu la mak aku..aku call si dot2 ni soh beli kuih ngan lauk sikit.dia kata ok..erm..dalam hati ni tak sabar nak laptop baru..kol6.30 si dot2 ni datang..jeng..jeng..jeng.. aku nk tanya mana laptop baru,tp aku diam kan aje sbb jangan nampak gelojoh sangat.hahaha..dia hulur kan makanan yang dia beli tadi.tersengih2 aku amik.haha..
pas aku hidang kan semua makanan,dia hulur kan kunci kete soh amik laptop tu..wahaahahahahaha..ini dia yang ku nanti kan.hik.hik.hik..waktu berbuka dah nak dekat ni.erm..bape minit je lagi ni.hehe..pas aku makan..jeng..jeng..jenggg...
aku masuk bilik dan terus la godeh2 laptop baru ni..hahahaha

bersambung di episod akan datang..kah..kah..kah

Template by:
Free Blog Templates