07 September 2009

~Puasa ke17~

Hari ni puasa ke-17 aku.hari yang membizi kan aku.hahaha
bangun tido je aku dah gi teman kan adik aku g klinik untuk cabut gigi dia.punya la lama tggu..bila masuk bilik je,doc tu cakap x leh cabut sbb bengkak.hai..punya la sakit hati.dah la lama tggu,pas tu x leh cabut lak.balik dari klinik aku hantar mak balik umah kat skudai,pas tu hantar adik aku gi tmpt keje dia.Dalam kol3 tu aku balik la umah aku,sempat la chat2 ngan aceh..hahahahahaha..dia leh bukak cite pasal bubur lambuk lak..terluir la aku dengar.kat kawasan umah aku ni mana ada masjid,sedang kan surau pun jauh.mana la aku nak cari bubur ni.hehe..dengan penuh rasa kesian..aku ckp la ngan aceh aku ni ngidam bubur lambuk..hahahaha...tp x sangka dia nak bagi bubur dia tu kat aku.alamak!!! aku x nak la mcm tu.tu dia punya,x kan aku nak amik lak.Bila dia dengar penjelasan aku ni,dia terus gi masjid yang dia amik bubur tu tadi tu..terus dia amik kan 3bungkus untuk aku.Aku ingat kan dia main2..hahahah..tp memang betul dia amik kan untuk aku 3bungkus..kol4.30 aku keluar umah balik,amik mak aku jap..n terus gi kipmart beli lauk untuk berbuka.Alang2 dah gi kipmart ni,aku jumpa aceh amik bubur yang dia nak bagi kat aku tadi..heheheh..mmg betul,dia bagi aku 3bungkus!!!.dia kata kalau x cukup ada lagi 2 tu..erkkk..mcm perli je tuu!! hehehe... jumpa dia dalam kol6.lepas jumpa dia..aku round2 la dalam kipmart tu..hehe..lepas setel semua urusan kat kipmart,aku terus balik.malam kang nak gi cucuk duit..hari ni gaji!!!...syok nye hai.
Hari ni berbuka mcm smlm la..tapi aku x makan nasi.cuma makan kuih,rojak ngan minum air katira je..blm lapar nasi lagi.After berbuka,si dot2 ni jumpa aku n cakap dia dapat job baru..hati aku mula2 nak marah gak dia cakap nak berenti n keje tmpt baru.Bila dia bagi alasan2 yang logik,aku dapat terima la.Aku sememang nya x suka pindah2 tmpt keje ni.tapi gaji kat tempat baru ni lagi besar dari gaji dia kat tmpt skrg..2kali ganda beza.lagi pun dia x lama lagi mmg ada tanggungjawab yang baru..hahahah..tu kene mencukupi.Aku plan mmg nak keje tetap lepas raya ni.tp dot2 cakap x payah sbb dia boleh sara aku..hehehe..berbunga2 la hati aku dengar ni.malas nak keje makin menjadi2 la aku ni..hahahahahah..tp aku rasa mmg nak cari keje ttp la.sampai bila aku nak dok umah ni..hehehe..dok umah tapi ada keje tau!!!.
Lepas berborak2 ngan dot2 aku gi bank...tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
duit belum masuk!!!!!!!...sedih nyeee.baru plan nak gi rebond rambut esok.gaji x masuk lagi ni..terpaksa le kene batal kan niat yang murni tu.cedih..cedih..cedih..
Tp aceh cakap x yah rebond..sbb dia cakap rambut aku dh cantik..dot2 pun ckp mcm tu gak.tp aku ttp nak rebond jugak..hehehe..mungkin esok kot baru duit masuk.aku kene tggu dan lihat aje la ni.hurmmm..
Ok la,sampai setakat ni je rutin aku hari ni..

Template by:
Free Blog Templates