01 September 2009

~Terjaga Dari Lena~

Selepas waktu berbuka tadi..aku sempat la catat kan transformasi harian ku...
tak sampai sejam aku tertidur..sian si dot2 ni.Dia cuma pandang je aku tido..
Rasa mcm penat nye hai.Dalam kol10.45 malam,aku terjaga dari tidur.Terdengar sayup2 suara kakak aku menimang anak dia (kimi).Oh..baru balik keje la tu..aku terguling sana sini tanpa hala dan tujuan..mak ahh!!! ape punya ayat eh...

untuk hilang kan rasa bosan..aku gi luar borak2 kejap dengan mak aku.Adik aku baru balik dari keje..cian..lewat dia balik.Aku terpandang muka adik aku,rasa kesian.Dia x pernah bekerja.ni kali pertama dia keje.Tetiba aku teringat kat ayah..erm..dalam hati aku terdetik,kalau ayah ada ni..dia x bagi anak2 dia keje.Susah mcm mana pun,dia x kasi anak dia keje..alasan dia,dia x nak anak dia terdedah dengan dunia luar.Tp ayah dah x ada..adik2 terpaksa keje..sape nak tolong mak.
Mak dah tua..dah time dia rehat.Aku pulak tunggu betul2 sihat ni..baru aku keje..

lepas borak2 dengan mak aku,aku masuk bilik sambung ngadap laptop yang tertunggak tadi tu dek sbb aku membuta x ingat..
terdetik nak tinjau2 blog kekawan..tp blog yan yang jadi pilihan aku..
nak tau sbb ape?????
JENG..JENG..JENG.........
Dia kan nak kawin bulan 10 october ni..hehehe..kira nya tragedi october la tu...
hati aku tersenyum..lalu berkata...
''x lama lagi aku pun mcm ni jugak'' hehe..tapi ape2 persiapan belum ada lagi.
Aku termenung sejenak..aku sedap kan hati aku.. ''ala,nikah kan hujung tahun.kenduri nye awal tahun depan..bnyk lagi masa ni '''..erm.. Dan kata mulut aku pulak
''yer la tu hati..tapi skrg kene siapkan awal2..takut x ada amik tempahan mengejut..
Aku terdiam tanpa typing apa2..(sambil typing ayat ni)..hehe

Dengan penuh exicted nya..aku pun masuk la mana website yang ada gambar kawin..baju..pelamin..bilik tidur..begitu teruja nya aku..
Tapi tiba2 hati aku berkata lagi...
''sudah2 la tu cik aty..mula2 mmg la gelojoh..nanti lama2 ko muak n x suka''
alamak!!!..ada ke patut hati aku ckp mcm tu..mmg x patut pun kan..
Lama2 aku pujuk hati aku sendiri..ada jodoh ada la..x ada jodoh pun..kene terima la..
Jodoh pertemuan semua ni di tangan tuhan..kita ni cuma mampu merancang je..

Aku cuma nak hidup aku ni bahagia..sihat..x kaya pun x pe..asal kan sederhana..
Amin.....

Template by:
Free Blog Templates