01 Julai 2010

HASAD DENGKI

Hai all,kali ni aku nk share 1 cite la..tentang hasad dengki.Nape yer mesti ada perasaan mcm ni.tak pikir ke keadaan org yg dia dengki kan tu.Ini cerita benar terjadi pada ahli keluarga aku sendiri.
bermula nya mcm ni..
dalam 3minggu lepas,ada org baling kepala burung hitam kat tmpt kakak aku keje ni...mungkin dia anggap 1 gurauan nakal budak2..tp tak sangka,lepas peristiwa tu,dia jatuh sakit.Sakit yg susah aku nk cite..mmg seksa dia rasa.Dh pegi semua klinik dan hospital,dh check x ada ape2..tp dia still sakit.nk keje pun dh susah.yg lagi parah,sale kedai dia makin jatuh..x ada org..kesian sgt aku tgk.mungkin docter dh jemu agak nye tgk kakak aku je pegi klinik dia,tu dia soh berubat la cara tradisional.ermmm...mula2 mak aku ckp,kitorg x caye..sbb karut marut la benda ni.tp nk sedap kan hati dia..ikut kan aje la pergi jumpa org ''pandai'' ni.
memang betul..kakak aku di ''santau''.Dia pun cakap,kepala burung yg org baling kat kedai dia tu.bukan kepala burung sembarangan..tu la menyebab kan boleh ''gulung tikar''.yg lagi teruk nya..kakak aku dh sakit..mmg manusia yg buat tu hati busuk mcm longkang tersumbat...family aku x kan balas balik ape dia buat..tp tuhan tu maha kaya,maha adil..yg aku harap sekarang ni..kakak aku cepat sembuh..sampai kan ngan mak aku skali sakit..semua pasal KEPALA BURUNG!!.mmg kepala otak dia la buat mcm ni..geramm aku..
ok la..nanti kalau ada cite terbaru pasal ni.aku update lagi ye...

Template by:
Free Blog Templates